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Classic hotel

¿Cómo pueden adaptarse al siglo XXI las habitaciones de un hotel construido en 1927 bajo una espacialidad, distribución y lenguaje clásicos? ¿Cómo pueden adaptarse al siglo XXI las habitaciones de un hotel construido en 1927 bajo una espacialidad, distribución y lenguaje clásicos? ¿Cómo pueden adaptarse al siglo XXI las habitaciones de un hotel construido en 1927 bajo una espacialidad, distribución y lenguaje clásicos? ¿Cómo pueden adaptarse al siglo XXI las habitaciones de un hotel construido en 1927 bajo una espacialidad, distribución y lenguaje clásicos? 2 / 12 foto

Classic Hotel

How can a series of hotel rooms built in 1927 be updated for the 21st century applying a classic spatiality, distribution and language? The design proposal centers on three fundamental aspects. First, we redistribute the rooms to offer a better use of space and more functionality. Second, we rework the hotel’s Renaissance-inspired motifs: what was once just details on baseboards, cornices or fabrics is highlighted and made into a central characteristic. Finally, we incorporate all the features of contemporary comfort into the space. The renovation is intended to transform a classic hotel into something avant-garde that can respond to the demands of contemporary urban life.

Project: 2016
Location: Barcelona
Area: 3.800 ㎡
Program: hotels+leisure

Creative director: Jordi Fernández,
Eduardo Gutiérrez
Executive director: Jordi Fernández

Team: Joan S. Sorrondegui, Nico Millán, Marc Canut, Georgina Morales y Luka Kreze

Classic Hotel

How can a series of hotel rooms built in 1927 be updated for the 21st century applying a classic spatiality, distribution and language? The design proposal centers on three fundamental aspects. First, we redistribute the rooms to offer a better use of space and more functionality. Second, we rework the hotel’s Renaissance-inspired motifs: what was once just details on baseboards, cornices or fabrics is highlighted and made into a central characteristic. Finally, we incorporate all the features of contemporary comfort into the space. The renovation is intended to transform a classic hotel into something avant-garde that can respond to the demands of contemporary urban life.

Project: 2016
Location: Barcelona
Area: 3.800 ㎡
Program: hotels+leisure
Creative director: Jordi Fernández,
Eduardo Gutiérrez
Executive director: Jordi Fernández
Team: Joan S. Sorrondegui, Nico Millán, Marc Canut, Georgina Morales y Luka Kreze

Centro Cultural Sant Pau, reforma del Seminario de Tarragona, complejo patrimonial del siglo XIX, contempla un enfoque cultural, con mejor tecnología y diseño para generar una nueva experiencia sensitiva donde la arquitectura se unifica con la ciencia, el arte, la religión y la historia.
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